"Mindig biztos voltam benne, hogy a történetek a saját életüket élik,
és hogy a világ legfontosabb dolgai közé tartoznak."
/David Almond/

2010. december 1., szerda

Könyvajánlás! :)

Sziasztok!

Megkésve bár, de törve nem! - ahogy mondani szokás :)...
Köszönöm Darolynnak, hogy gondolt rám, és kíváncsi a kedvenc könyveimre! :)

Egyszer már kaptam egy felszólítást ilyesmire, akkor három  könyvet kellett ajánlani, úgyhogy most összevonom a feladatot ezekkel. Ha megnyitjátok a Könyvtár címkét, megtaláljátok őket bővebben, róluk most csak említést teszek, ahogy egy általam később ajánlott könyvről is.

Általában az utoljára olvasott könyvek a legfrissebbek, úgyhogy én is ezekből fogok válogatni nektek :))...

Tehát a tízes listám a következő:

1.) Jostein Gaarder - A narancsos lány

Ő tőle van még egy könyv, amin meg is lepődtem, hogy az övé, amikor kitisztult bennem a kép. Kislányként imádtam, bár kicsit nehéz volt. A filozófiáról és filozófusokról szól egy izgalmas 'mese-köntösbe' bújtatva. A címe Sophie világa.

2.) Eleanor H. Porter - Az élet játéka

Hozzáfűznivalóm csak annyi, hogy tényleg imádni való :)...

3.) Mitch Albom - Öten a mennyországban

Neki is van még egy könyve, amit érdemes akár filmben is megnézni: Keddi beszélgetések életről és a halálról. Mindkét könyv letehetetlen :)...

4.) Hugh Laurie - A balek


Ezeket találhatod meg bővebben a Könyvtár címke alatt...
És akkor jöjjön az újabb hét könyv, vagy inkább író:


5.) Agatha Christie

Örök klasszikus, megunhatatlan kedvenc. Rengeteg könyvet olvastam tőle. Valószínűleg, az ujjaim véges száma miatt, a hajszálaimat is latba kéne vetnem a megszámlálásukhoz :)...
Aki nem ismerné, detektívregényeket ír. Egytől egyig szenzációsak.


6.) Paulo Coelho

Ha megengeditek az ő magyarul is megjelent könyveit felsorolnám :)... Amelyiket megcsillagozom, azt olvastam is. Mindet ajánlom ezerrel. Elgondolkodtató írások, mély tartalommal, hétköznapi misztikummal/varázslattal. Minden egyes könyvéből tanulsz valami újat az életről, a hozzáállásról. Erősebb leszel és magabiztosabb :) Ami két csillagot kapott, az extrán nyomot hagyott bennem...

* Egy mágus naplója/Zarándoklat
Az alkimista
** Brida
** A Piedra folyó partján ültem és sírtam
Az ötödik hegy
* A fény harcosának kézikönyve
** Veronika meg akar halni
Az ördög és Prym kisasszony
** Tizenegy perc
** A Zahir
A portobellói boszorkány
** A győztes egyedül van


7.) Rejtő Jenő - A tizennégy karátos autó

Ismét a szórakoztató irodalom egy remeke, méghozzá magyar!
Két idézet tőle: „Az élet olyan, mint egy nyári ruha mellénye – rövid és céltalan.” „A nő olyan, mint egy költői hasonlat – ha szép, az sem baj, hogy semmi értelme.”


Imádni való a humora, letehetetlen könyv volt, el is határoztam, hogy többet fogok olvasni tőle :)... Egyébként a nagypapám kedvenc írója, akinek a monogramja szintén R.J. :D...
Színházban láttam A néma revolverek városát... úgy emlékszem nagyon tetszett, csak már régen volt...


8.) Raymund Queneau : Az élet vasárnapja

Linkelem egy leírását, de ez elég gyér összefoglaló. Isteni a humora, Hugh Laurie-éhoz hasonlítanám. Nem az az angol humor, de pont az a fajta, amin folyamatosan vigyorogsz, és le sem tudod tenni :))...


9.) Cosovan Attila - Disco

"A könyv egy szakmese. Civilizációnkat egy képtelen helyzetben mutatja be, pénzügyi anomáliákról, a pénz korszerűtlenségéről, a megfoghatatlanból egyesek számára hirtelen örömteli valóssággá váló, míg másoknak, fájdalmas, mindent felemésztő jelenné váló virtuális fizetőeszközről. Marketingről és marketingmentességről, designról és tudatos fogyasztó viszonyáról, blöffről és igazi problémákról, tömeges együttműködésről, ember-föld-univerzum viszonyáról beszél." - Cosovan Attila

Ez a könyv rendhagyó a listámon. Nem jelent meg semmilyen kiadásban, szabadon terjeszthető, másolható, akármicsinálható...
Egy pár évvel ezelőtti előadáson voltam, egy designkommunkikációs cégnél, ahol az előadást követően Attila kezembe nyomott egy példányt. Azt mondta mindenkinek ad, aki megígéri, hogy elolvassa és véleményezi. Megígértem, és véleményeztem is, bár nem olyan bőven, mint szerettem volna. Ahhoz el kéne olvasnom még egyszer és közben jegyzetelni, mert a gondolatok egymást fúrják ki a fejemből olvasás közben.
Mindenkinek ajánlom, mert megdöbbentő információkat, furcsaságokat, igazságokat tudhat meg a pénz körül forgó világunkról. Mindenkinek el kellene olvasnia... szerintem...
Emellett pedig nagyon meglepődtem, amikor egy szaknyelven megírt, unalmas ömlengés helyett, egy szórakoztató, pörgős, vicces 'szakmesét' olvastam a lapokon. Tehát, katt ide, ha érdekel! ;)



10.) Spirit Bliss - Árnyékvilág

Tegnap este találtam meg az Árnyékvilág facebookos rajongói oldalán a bejegyzést.
Szeretet próba...
Igen, igen, én is elgondolkoztam, hogy mi lehet ez, és leesett az állam, amikor rádöbbentem: a kiadó és Spirit elhatározták, az egész könyvet megosztják a közönséggel... az interneten!! Annyira megörültem, és annyira megdöbbentett. Spirit elmondása szerint, aki szereti az írását, és szeretné a kezében tartani, úgyis megveszi. Akinek pedig jelenleg nincs pénze rá, annak is szeretne örömet okozni :)...
Tegnap este nekiálltam olvasni. hajnali ötkor kényszeredetten csuktam össze a laptopot, merthogy hatkor kelnem kellett... volna... talán nem kell mondanom, hogy a vége az lett, visszafeküdtem és elolvastam a maradék kb százhúsz oldalt...
Imádtam, és mindenkinek ajánlom!! Nem tudom, ki, hogy van vele, de én olyan büszke vagyok, és olyan jó érzéssel tölt el, hogy vannak bloggerinák, akik írónővé lépnek elő :)))... ez szuper érzés lehet... én is úgy látnám az írásomat nyomtatásban :)...
Na, de nem álmodozok, itt a link, betűkre éhes leányok és férfiak :)... aztán, akinek tetszett, és van miből, megveszi :)... Én meg fogom!!... valamikor biztos :)...


Más, de mégis kapcsolódó: Nem jön valaki holnap Benina és Spirit könyvbemutatójára? Ötkor kezdődik az Üllői úton, a SOTE étteremben :)...

Jó olvasást, és másza múzsát mindenkinek!

Puszii
hullócsillag

Nincsenek megjegyzések:

A történetről készült meglepetés videó, amit nagyon köszönök Tynámnak!!! :)...

Érdemes végig hallgatni!! Van hozzá felirat! Menj a view subtitles-re!