"Mindig biztos voltam benne, hogy a történetek a saját életüket élik,
és hogy a világ legfontosabb dolgai közé tartoznak."
/David Almond/

2010. március 18., csütörtök

3. fejezet – Reggeli lecke...

Tőlem, Nektek, sok-sok szeretettel :)...várom a kommenteket ;)...




- Becky!
Hát, ez igazán furcsa.
- Becky! – hallottam már másodjára a nevem. Már megszoktam, hogy vannak hülye álmaim, de ez a fejhangon sipítozó víziló igazán mulatságosan festett.
- Becky! – fújtatott továbbra is dühösen.
Lehet, meg kellene kérdeznem, minek kiabál, amikor itt állok az orra előtt.
- Most meg hová mész? – hallottam a saját értetlenkedő hangomat, de ő csak meredt rám azokkal a nagy, buta szemeivel.
Hmm, de hát ez hülyeség! Már, hogy nézhetne engem, hogyha egyszer magamra hagy? Igen, szemmel láthatóan egyre távolodik. Hát, ez igazán remek!
- Rebecca Sharidan! – sipította újra.
Ezt a hangot ismerem. Ismerem, ismerem, ismerem! Honnan ismerem? – törtem rajta a fejem.
- Lennél olyan szíves és kikapcsolnád ezt a kegyetlen ketyerét?!
Hűha, anya igazán dühösnek hallatszik! De, anya?! – döbbentem rá.
- Anya?! – hallottam újra saját magam. - Te hogy kerülsz ide? – kérdeztem a testtelen hang után kutatva, de körülöttem minden homályba borult.
Hiába kerestem a vízilovat, csak egy poháralátétnyi szürke pacát fedeztem fel valahol a ködben, mélyen alattam.
- Még mindig itt lakom, édes lányom, de ha így folytatod, te hamar a kapun kívül találhatod magad!
- Aha – motyogtam álomittas hangon. - De miért ment el a víziló??...

- Aúú... – szisszentem fel, és fázósan összehúztam magam az ágy végében. – Anya, tudod, hogy ezt utálom!
Egy pillanat alatt az utolsó csepp álom is kiment a szememből, és mérgesen néztem  az anyám kezében lógó takarómra.
- Add vissza!Megfagyok... – halkult el a hangom lemondóan. Átváltottam a könyörgő pillantásomra, de anyát ez sem hatotta meg.
- Órák óta hallgatom, ahogy ez a vacak a fürdőszobában nyekereg!
- He?!...
- A mobilod... Negyed óránként felébresztett. Gondoltam most már szólok, hogy valószínűleg kiadós csúszásban vagy.
- Mi? De hát...
Kigúvadt szemekkel meredtem a párnám alatt terpeszkedő... semmire. Hiába tapogatóztam továbbra is, hűlt helye volt. "Píííp... píííp..." - hallottam újra az ismerős dallamot, mire anyám az ölembe dobta a szaporán villogó, őrülten berregő bűnöst.
- Elhallgattatnád végre? - nézett rám szemrehányóan, mire az orra alá tartottam a telefont és az egyik gombra mutattam.
- Anya, bemutatom a kis piros gombot – mondtam mézes-mázos hangon, majd anyára mutattam. - Kis piros gomb, ő itt az én okos anyukám.
És igen! Becky-anyu, egy-null! - nyugtáztam elégedetten, amint anyu szája mosolyra görbült.
- Szerintem siess – mondta immár nevetve.
Azannya! Hát ez pokolian nem vicces! - néztem megkövülten a kezembe tartott telefonra, amin az idő éppen akkor váltott pontosan nyolcra. Épp ebben a pillanatban kezdődik el az első órám. Rakétát meghazudtoló gyorsasággal lőttem ki a fürdőszoba irányába, majdnem felborítva az ajtóban ácsorgó édesanyámat.
- Igazán megkegyelmezhettél  volna, és szólhattál volna kicsit hamarabb! – kiabáltam ki a nyitott ajtón, számból kiálló fogkefével.
- Igazán megkegyelmezhettél volna, és eszedbe juthatott volna magaddal vinni azt a vackot az ágyikódba! – élcelődött anyám az ajtófélfa mögül kukkolva, mire vágtam egy grimaszt és lespricceltem a kezemben tartott jéghideg vízzel.
-  Hé, állítsd le magad! Tiszta víz lettem...
- Jajj, anya! Ez nem a Niagara – fordultam felé szemforgatva.
- De nekem még szándékomban állt visszafeküdni, ugyanis ha nem lenne egy ilyen okos és figyelmes kislányom, aludhattam volna délig.
Kinyitottam a fiókomat és kihalásztam a szükséges túlélő készletet.
- Nem tudom, miről beszélsz – húztam fel az orrom, de nem tudtam visszafojtani az arcomra kívánkozó vigyort. – Hogyhogy délig? Nem dolgozol? – kérdeztem, amikor láttam, a poénkodásom cseppet sem hatotta meg.
- Szabit vettem ki...
- Eldobom az agyam! - szakítottam félbe. - Képes vagy itthon szunyálni és lábat lógatni, amíg ÉN keményen dolgozom a világ megmentésén?! – néztem rá tettetett megdöbbenéssel, és visszafordulva a tükör felé majdnem kiszúrtam a szemem a szempillaspirállal, mire anya újra felnevetett.
- Írói válság - jelentette ki, mintha ez nyilvánvaló lenne. - És mégis mivel akarod megmenteni a világot? – kérdezte gúnyolódva. – Vicceket mesélve vonulsz a Green Peace élén, míg az összes környezet ellen vétkező halálra nem röhögi magát? – húzta fel a szemöldökét lazán az ajtónak dőlve.
- Jó, jó... vettem az adást! De mégis, hogy aludjak, ha az anyám éjjelente háromig veri a klaviatúrát? – vágtam vissza, s pontosan tudtam, hogy eltaláltam a gyenge pontját. Most jön a „nem tehetek róla, az ihlet nem jön gombnyomásra” szöveg...
- Tudod, hogy nem tehetek róla. Ez nem így működik – nézett rám bűnbánóan. Hát nem megmondtam? – És ne fogd rám, mert akkor sem feküdnél le időben, ha nem kalimpálnék.
Hát igen. Magam előtt sem tagadhattam többé, hogy a „nyolc éve nem szoktam hozzá az időeltolódáshoz” címzetű mentségem már évek óta elég gyenge lábakon áll. Elővettem a pirosítót, átsimítottam az arccsontomon és már készen is álltam az indulásra. Korgó gyomorral azonban még eszem ágában sem volt elindulni.
- Egyforma a szemem? – pislogtam csábosan.
- Aha.
- Akkor én rohanok is. Még talán elcsípem...
- Minek sietsz annyira? – szakított félbe, és én alig tudtam visszatartani az arcomra kikívánkozó önelégültséget. - Már így is, úgy is elkéstél. Legalább egyél valamit. Majd elmész a következő vonattal.
- Igazad van – nyomtam egy puszit az arcára, hogy csillapítsam a hirtelen rám törő bűntudatot, amiért megint sikeresen hipnotizáltam. Leszaladtam a lépcsőn, és a hirtelen meglepetéstől kényszeredetten felnevettem.
- Nem is értem, mit hittem – néztem anyámra, s reméltem nem csípte el a hangomban bujkáló büszkeséget.
- Még mindig azt hiszed, túljárhatsz anyád eszén? – húzta fel a szemöldökét a nap folyamán már ki tudja hanyadjára. És még csak nyolc óra tizenöt perc. - Tiszteld a mestered! – ült ki arcára a jól ismert, elégedett mosoly.
- Hát, ne félj! Máris minden reményem szertefoszlott... mára – tettem hozzá a némileg gúnyos megjegyzéshez, és az eszembe véstem anya egyenlítését. Leültem az asztal mellé és falni kezdtem a tányéromon rémüldöző, művészi gonddal elkészített tükörtojásokat. Nem is értem, hogy nem éreztem meg már előbb az illatát. Anyám elégedetten nyugtázta, amint az utolsó falatig eltűntettem az egészet.
- Köszönöm – nyomtam egy puszit az arcára, már minden hátsó indíttatás nélkül. – Máskor azért felébreszthetsz hamarabb. Félre ne értsd! Igazán művészi és ízletes a tükörtojásod, de ha lehet, ütemezzük át keddre – kacsintottam. - A ma reggeli órámat kivételesen imádom.
- Tudom. De jó lenne, ha tizenkilenc éves létedre magadtól is fel tudnál kelni időben. Gondoltam egy kis lecke nem árt – mondta némi éllel, de tudtam igaza van.
- Ugye nem volt mérgezett? - utaltam a reggelinkre tettetett rémülettel. - Mert, ha az ínycsiklandó reggeli is a „nevelés” része... azt kell mondjam, a módszereid elég sajátosak – kiabáltam a mondat második felét már az előszobából, miközben a gyorsírásban szerzett gyakorlatomat próbáltam átültetni a cipőfűzőkötés művészetébe.
- Ez a te nagy szerencséd! – nevetett.
Belebújtam a kabátomba, felkaptam a táskám, majd a nyitott ajtóból még visszaszóltam.
- Három körül jövök!
- Becky...
Hallottam, amint utánam szól, de én már sprinteltem is az állomás felé. Tudtam, mit akar mondani, de ez a reggel olyan jól kezdődött. Nem kellett ide a lelkizés, most nem akartam elérzékenyülni. Mondhatni sosem akartam elérzékenyülni. Épphogy elértem a vonatot, és miután a vonat befutott Plymptonba, még bő tíz percem volt, hogy beérjek a következő órámra.

15 megjegyzés:

Ingrid írta...

szia
szuper volt,és tetszett ez a más szereplős szempont :)
puszi,várom a következőt :)

any4444 írta...

Szia!

Nagyon tetszett ez a fejezet is, ebben például az anya lánya párbeszéd.Szinte egészet mosolyogva olvastam el.:)
Remélem még többször lesz más személy szempontjából megírt fejezet.:)
Várom a folytatást.:)

Any4444

Nicky Graceheart írta...

Szia!
Most találtam rá az oldaladra, elkezdtem olvasni és nem tudtam abbahagyni. :) Egyszerűen totálisan király. :D Annyira jól írsz. Már az első pár mondat után is éreztem, hogy ez különlegesen jó lesz. Imádok olvasni ergo egy csomó mindent olvastam már, szóval teljes biztonsággal kijelenthetem: nem mindennapi a stílusod. :) Az összes mondatod olyan, hogy - még ha nem is tudod miről van szó - tovább akarod olvasni. Jane Austen-nál is ezt érzem... :D
Amúgy ennek a fejezetnek az elején nem akart leesni, hogy most már más emberről van szó, de aztán eljutott a tudatomig. :D
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tervezel.

Nickyy.

hullócsillag írta...

Mindhármotoknak köszönöm a kommentet, nagyon jól esett, amiket írtatok!!:) Igen lesz még több más szerepő szempontjából is fejezet, mert én nagyon szeretem az olyan történeteket, ahol minden, mindennel összefügg és az embernek megmozgatja a fantáziáját amíg eljut a megoldáshoz és kibogozza a lényeget...tehát a történet ugyan a Samanthához kapcsolódó probléma köré épül, közben ugyan olyan hangsúlyos lesz a többi szereplő élete is :)...remélem sokak eljutnak majd odáig, hogy megértik a mélyebb jelentéseket, tartalmakat is :)...
Sajnálom, hogy sokan szavaztak arra, hogy sok a 3-4 szereplő és remélem - ha készen lesz az első néhány fejezet, amiből már látni lehet, mire is gondoltam ez alatt - később megszeretik...
Írjatok, írjatok, mert ez is inspirál a mihamarabbi folytatásra:)...

Puszi

hullócsillag írta...

Nicky Téged pedig külön is üdvözöllek, mint új olvasó :)...köszönöm a kritikát, nagyon örülök, hogy így érzel :)...

Puszi és várlak vissza szeretettel!:)...

ducsika írta...

Sziia:)
Nagyon jó lett ez a fejezet, nekem eddig beön ez a sok szereplős történet:D
És hát ez a fejezet nagyon aranyos volt, humorosan mutattál be, egy amugy teljesen hétköznapi jelenetet. Nagyon köszönöm az élményt, ez így pont jól esett egy fárasztó nap után...
Siess a következővel:)
Pusszo

hullócsillag írta...

Köszönöm:)...lesz még ilyen...nagyon sokrétű történetet tervezek...most kis dilemmában vagyok, de igyekszem :)...

Puszi

Querida írta...

Hibbantliba mindenem bejelentkezik! :D Bár szerintem nőnap alatt is vicces az eszmecsere, de ha az író kér, a kiszolgáltatott olvasó teljesít, különben a végén még nem kapja meg a napi adagját :P. Mellesleg tudod, hogy Becky majdnem én vagyok? :O

hullócsillag írta...

...hihi...üdvözöllek Drága Queridám! :D...elképzelhetetlenül nagy örömmel tölt el, hogy írói szeszélyemnek kiszolgáltatott hibbantliba mindenedet itt, kis birodalmamban üdvözölhetem :D...fülig szalad a szám, ahogy napi adagért reklamálsz, ezek szerint függő lettél :D...ennek örülök és nem hagylak cserben! :D...egyébként vicces mert Beckyben belőlem is van egy kicsi.......

Névtelen írta...

Sziia Hullócsillag!
Végre sikerült gépközelbe kerülnöm és elolvasnom az új fejezeted. Nekem irtóra bejött :)
Én is mosolyogva olvastam végig ezt a részt, bár az elején néztem egy nagyot, hogy honnan jött az a víziló?! :D
Becky kicsit hasonlít rám. Én se tudok időben elkészülni soha :D Bár még nem tudom pontosan, ki is ő, már nagyon szimpatikus.
Pussz, Paris

hullócsillag írta...

Szia Paris!:)
Örülök, hogy tetszett...Becky ezek szerint mindenkire hasonlit kicsit :D...ki fog derlülni hamarosan ki is ő, de előbb még behozok a képbe egy harmadik dimenziót :P...már készül a feji...

Puszaa

Tyna írta...

Az erős érzelmek után végre itt volt a humor is :)
Nagyon élveztem, szinte végig röhögtem rajta
Nem tudom a vízilovat honnan szedted, de isteni volt. Tetszett Becky és az anyja között lévő nagyon közvetlen és baráti anya lánya kapcsolat
Egyszerűen imádtam :)
Pusza

hullócsillag írta...

Köszönöm ^^ ...

Mikkamakka írta...

Cija!
Éééés igen, a humor is teljesen fekszik neked, szét vigyorogtam az arcizmaimat, amíg olvastam. Máris imádom Beckyt, szeretem a vicces embereket. :)

Öröm után üröm is, de csak icipici, viszont megint az a fránya egybeírás. Szem forgatva helyett bátran lehet szemforgatva. Tudom, a blog helyesírás-ellenőrzője nem kultiválja az ilyesmit, de ő sem tudhat mindent. Sőt, még a Word sem... :) (Háhá, csak én, bennem beépített ellenőrző program van, és sajnos villog minden aprócska hubánál. Próbálom kikapcsolni, de sajna nem megy.)
Pápá...

hullócsillag írta...

Javítva!:D...igen, én is imádom a humoros embereket...kár, hogy az életben nem vagyok ilyen spontán...vagy csak nem merek az lenni :)...a villogódat hagyd csak, hagy végezze ami a dolga :P...

A történetről készült meglepetés videó, amit nagyon köszönök Tynámnak!!! :)...

Érdemes végig hallgatni!! Van hozzá felirat! Menj a view subtitles-re!