"Mindig biztos voltam benne, hogy a történetek a saját életüket élik,
és hogy a világ legfontosabb dolgai közé tartoznak."
/David Almond/

2010. április 16., péntek

FELHÁBORÍTÓ!!!

A következőket Zorám oldalán olvastam.

Mélységesen felháborítónak és gusztustalannak tartom, hogy ez megtörténhet!! Javaslom a karbantartóknak egy olyan rendszer bevezetését, ahol az ilyesmit le lehet követni!

Tehát:


"Kedves blog és írótársaim!

Felháborodva olvastam Kittike blogján, hogy két írótársunk történetét is valaki pofátlanul lemásolta és új blogon, sajátjaként tüntette fel. Ez már több, mint pofátlanság. Gyorsan meg is néztem az oldalakat és döbbentem láttam, hogy nem túlzás ez az egész, hanem maga a valóság és a történetek teljes mértékig meg egyeznek az eredetivel és még őket állították be másolónak, mikor már régebb óta írják a történetet és sokkal több feji van fenn nekik. Nem is tudok erre szavakat. De örömmel láttam, hogy a többi blog író és olvasó ki áll mellettük és le kezeli ezt a sunyi alakot. Én nem is tudom, mit tennék, ha velem fordulna ez elő. Teljes mértékig Alice és Yvi mellett állok.


Arra szeretnék kérni mindenkit, legyen elővigyázatos és tegyen ki felhívást a saját oldalára, hogy mások is értesüljenek erről a szégyentelen és becstelen dologról. Tartsunk össze!


Szerintem mindenki tudja, ahogy én is, mennyi munka fekszik egy fejezetben, főleg, ha az ember többet is ír, így nem is értem ennek a valakinek, hogy volt pofája ilyesmit csinálni. Miből gondolta, hogy senkinek sem fog feltűnni, mikor a blogoknak több száz rendszeres olvasója van? Amikor megszületik a fejemben egy történet igyekszem le ellenőrizni nem-e írta már meg valaki és ha nem találok semmit, akkor önt igazán formát. De ha esetleg a későbbiek folyamán még is bele ütköznék egy hasonlóba, akkor se lehetne teljesen egy forma, mert mindenki másképp ír, másképp fogalmazza meg és adja vissza a dolgokat, amik épp megfogalmazódnak a fejében. De azok a történetek nem hasonlóak, hanem teljesen ugyanazok. Ezen én is teljesen kiakadtam. Na jó nem ragozom tovább. Mindenki magam döntse el, hogy mit gondol erről az egészről.


Figyelem! Eddig ezeken a neveken ismerjük az illetőt, aki lemásolta Alice és Yvi történetét: Tami, Carli, Viv
Kérek mindenkit nagyon figyeljen oda és ha teheti kerülje el messzire!


Itt tekinthetitek meg miről is van szó:

Ez Alice oldala az eredeti történettel: http://boldogveg.blogspot.com/
Ez pedig a másolat:http://ennyitaboldogvegrol.blogspot.com/


Ez Yvi oldala az eredeti történettel: http://feketeangyalsaga.blogspot.com/
Ez pedig a másolat:http://alkonyatmaskepp.blogspot.com/ "


Én személy szerint azt javaslom, aki nagyon nem bírja ki, nézze meg a másolatokat, de egyébként nem kell növelni a látogatottságot! Valóban igaz, amit fentebb Zora is írt, hogy szóról-szóra másolták le a blogokat. Bár tudom, úgyis mindenki a saját szemének hisz majd.

Kommentet is felesleges hagyni, hiszen újat már nem tud mondani az ember. Ha részvétnyilvánítás céljából írtok is, lehordták már mind két helyen a sárga földig az illetőt, őt szarjátok le - már elnézést -, nem érdemel figyelmet!!! Írjatok inkább a sérült feleknek. Értesítve lettek a karbantartók is, hogy visszaélés történt, tehát...remélhetőleg ilyen többet nem fordul elő...

Megnyugtatás képpen pedig, Kedves Alice és Yvi, ez a lopás is csak azt bizonyítja: JÓK VAGYTOK! Bár való igaz én sem ilyen visszajelzésre vágyom, de szemetet senki sem lop!! És mindenki tudja, ki az eredeti!


Nem tudom ki, hogy, de én nagyon szomorú lettem. Az első bejegyzésem, amit utálok és legszívesebben ki sem tettem volna. Mostantól komolyan retteghetek tőle, mikor találom meg az én sztorimat is valahol??...

5 megjegyzés:

nOémi írta...

ez... nem találok szavakat
Hogy létezhetnek ilynek...
nah mindegy én megakartam nézzni a csaló oldlakat csak úgy kiváncsiságból, de már törölték is őket. Talán ez valami vigasztalást nyúthat Alice -nek és Yvi-nek,de akkor is amikor ezt elolvastam köpni nyelni nem tudtam :O
jó fej vagy hogy kiálltál értük :) ez szerintem többet jelent mintha csak simán olvasnád a blogjaikat :)

(E)Dyna írta...

Az a baj,hogy hiába írom én is az oldalamra,hogy "minden jog fenntartva",de nem sokat érhet az ilyenek ellen. :((

Tyna írta...

Nem tudom, hogy néztétek-e mostanában az "másolat" oldalak linkjét, de nekem az írja "a blog nem található". Hála az égnek. Nem tudom, hogy a tulajdonos kapott-e észbe a lebukás után, vagy esetleg az üzemeltető tett valamit, de boldog vagyok, hogy így van.
A plágium az egyik legundorítóbb dolgok egyike a világon. Gusztustalan, amikor valakinek úgy törik össze az "álmait", hogy ellopják azokat.
Sokan úgy gondolják, hogy egy Blogger nem számít írónak. Egy frászt nem! Igenis mindenki, aki blogot vezet Író. És egy írónak nem csak a sorsa nehéz, de keményen meg is dolgozik, minden egyes mondattal, amit "papírra" vet. Azért, mert utánunk nem kapkodnak kiadók és a könyvünk esetleg nem jelenik meg nyomtatott formában, még nem vagyunk kevésbé értékesek. Sőőőőt! Sokkal több tehetséges blogerrel találkoztam, mint könyv-íróval.
Ki fogom rakni én is a felhívást és remélem, hogy minél több emberhez eljut, mert az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy megvédjük magunka és egymást :)

Más:
Drága hullócsillagom :)
Ma megfogadtam, hogy mindent felfüggesztek és csak olvasni fogok, amit természetesen veled kezdek :) Igyekszem jóvátenni a hanyagságomat és megpróbálom viszonozni, hogy az egyik legjobb kritikusom vagy :)
Most a szemem fog járni, nem a kezem :D:D:D

Pusza
Tyna

hullócsillag írta...

Mindenkivel mélységesen egyetértek! És igen, az összetartás nagyon fontos!! :)

Tyna, köszönöm, hogy újra itt vagy :) nagyon örülök neked! ;)...várom a kritikát!

Puszaa lányok!

Mikkamakka írta...

Én csak egyetlen dolgot nem értek. Miért? Mi a jó ezekben a blogmásolásokban? Mi haszna belőle az illetőnek? Pénzt nem kap érte, lehet, hogy dicsérik őt a látogatói, de tisztában van vele, hogy valójában nem neki szólnak, szóval egyszerűen nem értem, hogy miért éri meg a "fáradságot", hogy lemásolja?
Elborult értékrendű emberek vannak a világban... :S

Még jó, hogy beszüntették a másolatokat...

A történetről készült meglepetés videó, amit nagyon köszönök Tynámnak!!! :)...

Érdemes végig hallgatni!! Van hozzá felirat! Menj a view subtitles-re!