"Mindig biztos voltam benne, hogy a történetek a saját életüket élik,
és hogy a világ legfontosabb dolgai közé tartoznak."
/David Almond/

2010. május 29., szombat

19. fejezet - Egy kis segítség...

Sziasztok!

Ezt a fejezetet Bellsnek ajánlom, merthogy megjelenik a karaktere :)...ugyan már megismerhettük őt korábban, de név szerint nem, és úgy döntöttem, hogy ő lesz Iza :P...na ki sejti, ki lesz ő?...a fejiből kiderül :)...

Nem túl hosszú rész, de gondoltam kettészedem a fejezetet, hogy tudjak nektek hozni frisset, mert már régen volt...

Jó olvasást!!

Puszii






Anya egész éjszaka dumált. Hol a nagyihoz, hol valami Fredhez. Eddig nem tűnt fel, hogy álmában beszél, de ezen nem csodálkozom, mivel mindig külön szobában aludtunk, már egészen kicsi korom óta.

Alig egy órája alduhattam, amikor megcsapott a paradicsom és a friss sonka illata.

- No, mi az álomszuszék? – kuncogott anya. – Térj magadhoz! Dolgunk van.

Nem tudom, honnan vette, hogy ébren vagyok. Biztosan az orrom árult el.

- Ajj, anya, egész éjszaka nem tudtam aludni. Nem kaphatnék még úgy...fél napot? – próbálkoztam a fülemig húzva a takarót.

- Rosszat álmodtál?

- Nem. Elaludni sem tudtam a motyogásodtól – hunyorogtam rá a paplan alól.

- Motyogtam? – kerekedtek el a szemei. – Mit?

- A franc se figyelt rá. Aludni próbáltam ugyanis... Ki az a Fred?

- Ohh... – Egy pillanatra mintha zavarba jött volna, de valószínűleg csak elgondolkozott. – Nem tudom. Nem jut eszembe Fred nevű ismerős...

- Nézzenek oda! Idegen pasikkal álmodunk? – bosszantottam, mire hozzámvágott egy kispárnát. Hogy az ágyáról, hogy vette el, az elkerülte a figyelmemet.

- Szóval... – pattantam fel. - ...hol az a reggeli? – néztem az anyám kezében egyensúlyozott tányérra.

- Előbb mosakodj meg. Az enyémet még amúgy sem hozták meg – tette le a tányért az asztalra.

Míg a fogamat mostam, azon gondolkoztam, vajon várjam-e meg, mit tervez anya mára, vagy hozakodjak elő a ház-témával. Végül az előbbinél maradtam.



- Szóval...mit is tervezel mára? – kérdeztem már az asztalnál ülve.

Anya valami egészen furcsa zöld trutymót evett, és erősen fokhagyma illata volt.

- Hát...gondoltam, mivel tegnap vásárolni voltál, ezért ma elmehetnénk a sulidba. Jut eszembe...a régi kabátodat kimosatnám, ha nem baj. Majd akaszd a kilincsre! – bökött a bejárati ajtó felé, míg én a cigányútra tért paradicsomdarab ellen küzdöttem.

Hiába harákoltam, még nálam is makacsabbnak bizonyult.

- Matt, valami baj van? – nézett rám anya, mire jeleztem neki, hogy elkélne egy kis segítség.

Rémült szemekkel vizslatott, majd akkorát ütött hátamra, hogy azt hittem, ott pusztulok.

- Áá, anya! Azért agyonütni nem kell! – rivalltam rá, mire sértődötten felmordult.

- Akkor máskor majd hagyom, hogy megfulladj, jó?

- Nem kell, de ekkorát sem kell ütni... Franc se gondolná, hogy ekkorát tudsz... – morgolódtam a hátamat tapogatva.

Erre megint elkomolyodott, majd felállt, és kisétált a fürdőbe. Fene se érti a nőket.

- Anya! – kiabáltam utána. – Asszem a kabátomat elhagytam...vagyis ott...

- Ott? – jött ki hozzám a kezét törölgetve, értetlenkedő pillantásokat lövellve felém.

- Ott...na jó...tegnap...vásárlás után...elmentem oda...

Nem tehetek róla, de nem bírtam bevallani. Nem mintha olyan nagy dolog lenne, de ki tudja, mit tervezett anyám. Még a végén kiderül, hogy lelőttem a meglepetést. Mondjuk, ahogy az a ház kinéz... Örülhet, hogy nem együtt mentünk el megnézni, mert lehet, hogy azt nem élte volna túl egészben...

- Oda? – szaladt még magasabbra a szemöldöke.

Egészen úgy nézett ki így, mint akinek ki akar esni a szeme. Elnevettem magam.

- Most mi van? – kérdezte sértődötten.

- Semmi.

- Aha, persze...semmi... – fordult el, s az ágyára dobált ruhákat kezdte pakolászni.

- Most mi van?

- Semmi.

Becsületesen küzdöttünk a nevetőizmaink ellen, de végül nem bírtuk tovább.

- Szóval? Hol jártál tegnap? – kérdezte még mindig nevetve.

- A házunknál – válaszoltam én is két vigyor közt.

Lesz, ami lesz – gondoltam, de anya egészen úgy reagált, mint a legrosszabb rémálmaimban.

- Te elmentél a házunkhoz?! – kapott a fejéhez. – Soha...soha többet ne menj arra nélkülem! Megértetted?! – rázta felém a mutatóujját.

- Mi?! Anya, nem vagyok már két éves! Mit aggodalmaskodsz annyit?! Ez már beteges! – pattantam fel, és a lehető leghangosabban csaptam be magam után a bejárati ajtót.

Elegem van! A tököm tele van vele! Mindig ez van! Miért nem tudja már felfogni, hogy felnőttem?!
Leszaladtam a három emeletnyi lépcsőn, és nem törődve az engem vizslató tekintetekkel a telefonhoz siettem.

- Jó napot! Travelodge Hotel, szobaszervíz. Miben segíthetek? – szólt bele az ismerős hang.

- Jó napot, kisasszony! Itt Matt. Tudja...rajtam röhög a fél hotel... – kezdtem ingerülten, miközben körbenézelődtem a hallban, hátha meglátom őt.

- Ó, helló, Matt! Sajnálom, nem tehetek róla, de a párbeszédünknek jó páran szem-, és fültanúi voltak. De gondolom, nem ezért hívott...

- Valóban nem... – vettem halkabbra a hangom, még mindig az alkalmazottakat fürkészve. – Van ebben az átkozott hotelben olyan szolgáltatás, amit kevesen vesznek igénybe és levezeti a fesz...felesleges energiákat? – kérdeztem.

Leginkább egy jó kis bunyóhoz lett volna kedvem. Soha életemben nem voltam az a bunyós típus, de úgy éreztem, ha nem verek be valakinek egy hatalmasat, azt az én fejem bánja.

- Hát akad. Például a konditerem, de ott ilyenkor elég sokan vannak.

- Akkor azt felejtsük el. Valami más esetleg? – kérdeztem, de lélekben már lemondtam róla.

- Várj egy pillanatot...és ne keress, nem fogsz megtalálni – mondta, és bontotta a vonalat.

Én is letettem. Honnan tudta, hogy keresem, ha ő nem lát? Biztos valamelyik kamerán figyel – jutott eszembe, és elkezdtem kamerák után kutatni.

Inkább el kellett volna mennem sétálni, vagy futni egy kört a hotel körül. De nincs nálam a kabátom, eszméltem rá. Tüdőgyulladást azért nem akarok kapni. Jó kis bosszú lenne.

Már vagy két perce várakoztam, és éppen úgy határoztam, visszamegyek, és inkább futok még pár kört a lépcsőházban, amikor megcsörrent a telefon.

- Igen? – kaptam fel.

- Mennyire bírod a küzdősportokat? – kérdzete az angyali hangú, többgyermekes családanya.

Még mindig röhögnöm kellett a szerencsétlenségemen.

- Tudtam, hogy magára számíthatok! – lelkesedtem fel. – Kinek az orrát törhetem be?

- Hát, ha lehet ne legyen túl durva, Matt! Jackson felelős az ebédjéért, nem is említve a többi, ki tudja hányszáz vendéget.

- Köszönöm...

- Iza...

- Köszönöm, Iza. Szép neve van – tettem hozzá mosolyogva. – Akkor ezt most betudom bocsánatkérésnek – incselkedtem, már megint elfeledkezve magamról. - Sőt, ha Jackson jó fej lesz, még az is lehet, hogy vacsorára lemerészkedem az étterembe.

- Örülök, hogy segíthettem, Matt! – mondta nevetve, és lelki szemeim előtt újra megjelent a hófehér gyöngysor-mosoly.

- Viszhall! – köszöntem el, és lecsaptam a kagylót.

Mindig gondoltam, hogy ez a nő egy valódi angyal. Izabella – ismételgettem magamban. Tényleg szép név.

Elindultam. Aztán meg is torpantam. Hogy én milyen hülye vagyok! Visszafordultam a telefonhoz, és újra tárcsáztam.

- Folyosó végén jobbra, le a lépcsőn, megint jobbra, és a legvégén. Jackson várni fogja. Váltóruha és cipő van lent... – kacagott rögtön, ahogy felvette.

- Kösz – motyogtam megsemmisülten. – Mondja, hogy ezt nem nézte végig senki!

- Hát, Matt...kevesebben, mint a múltkor...ha ez segít...

Hallottam, hogy folyamatosan mosolyog.

- Ez igazán megnyugtató. Remélem legalább azok, akik az előzőt még nem hallották, hogy teljes legyen az égés. A vacsorát visszavonom – álltam elő a nevetséges kis bosszúmmal.

Valahogy ez nekem nem megy mostanában.

- Visszhall, Iza, és mégegyszer kösz...

Letettem, és elindultam a folyosó vége felé. Idő közben kissé lehiggadtam, de elég volt újra anya hülyeségeire gondolnom, és máris felszaladt bennem a pumpa. Úgy kezel, mint egy kétévest...de maximum tíz.

Azt meg sem kérdeztem, milyen küzdősport. A karate-féle baromságokat nem csípem. Mondjuk most mindegy. Nem kell nekem mindenképpen szabályosan játszanom. Csak legyen valami, amit üthetek.

Elértem a folyosó végére, jobbra fordultam, és tényleg ott volt a lépcső. Nem tudom, miért hittem, hogy nem lesz. Mondjuk, félhetnék is, hogy a kamerákon keresztül figyelik minden lépésemet, és amikor végül benyitok a mosókonyhára, jót röhögnek, de Iza rendesnek tűnt. Nem hiszem, hogy kockára tenné az állását egy hecc kedvéért.

Végigfutottam a folyosón jobbra, és megtorpantam a kétszárnyú lengőajtó előtt. Jackson sehol, az ajtóra meg ki van írva, hogy vendégeknek a belépés tilos. Most akkor merre?

Gondoltam visszasétálok, és leülök a lépcsőre, amikor meglibbent az egyik szárny, és egy ’apámlehetne’ pasas állt meg velem szemben.

- Helló, Matt! – mosolygott barátságosan. – Talán meggondoltad magad? – célzott a távozásomra.

- Nem, dehogy!

Felé nyújtottam a kezem, amit ő el is fogadott.

- Matthew Scott.

- Jackson Fields. Örülök, hogy megismerhetlek, már sokat hallottam rólad... – kacsintott nevetve, és betessékelt az ajtón.

19 megjegyzés:

Darolyn írta...

Aha, aha, végre összeérnek a szálak!:) Nem gondoltam volna, hogy Iza (Bells) lesz a telefonos, de örülök neki, jó ötlet:) És milyen küzdősport lesz? Nem is tudtam, hogy Sam apja ott dolgozik. Akkor Matt anyjával is találkoznak majd?
Hmm. Fred. Hmm. (fejvakarás) Hmm. Jól gondolom?:)

hullócsillag írta...

Izával kapcsolatban...hát valójában először én sem, de aztán erre jutottam :)...több szerepet szánok neki, de még előttem is kérdőjel, hogy pontosan mit :D...ja és azért nem Bella, mert az már túlságosan kötődik a Twilighthoz, és azt nem akartam, remélem Bells nem bánja :)...így is tiszta sor, hogy Izabella Readről van szó :)...remélem...

Hogy milyen küzdősport? Hát ötlet már van, még érlelem...különben is, majd megtudod ;)...

Jackson...igen...elcsesztem a nevét, de ciki...majd javítom :D...
Egyébként igen, itt dolgozik...én tudtam, ez már elejétől így volt bennem...egy a sok közül, ami tervbe volt véve...hogy szakács, azt már talán elhintettem valahol, meg hogy a hotelből (vagy étteremből) vitte a kaját Samnek...de direkt nem hangoztattam :)...


Matt anyjával? Annál is inkább, mivel szomszédok lesznek :P...ha máskor nem is, akkor biztos :)...ki tudja? ^^...

Fred meg Fred :P...

Hú, sokat járt a szám...nem baj :D...

Puszaa

Mikkamakka írta...

Most akkor James Sam apja? Mert ugye minden jel erre utal, azt az apró tényt kivéve, hogy a fényképek között apuci Jacksonként szerepel. :D

Az az álombéli Fred eléggé gyanús nekem is, hogy azonos egy már korábban megismert Freddel ;) :P, de persze a Fred nem egy ritka név. :)

Természetesen ez a fejezet is nagyon tetszett, ezt gondolom mondanom sem kell. :)
Ja, és első olvasásra egy szál hubát sem fedeztem fel. :D Ez persze nem zárja ki a létezésüket, de akkor viszont annyira lekötött a sztori, hogy nem vettem észre, szóval mindenképp pozitív. :D

Mikkamakka írta...

Jaj, most láttam, hogy míg telefonon bepötyögtem a kommentet, Hullócsillag is válaszolt. Akkor tárgytalan az egyik része. :)

hullócsillag írta...

Köszi Mikkamakka :)...igen elbaltáztam, de már javítottam is :D...És a többi fentebb :P...
És hát a hubák...nagy szó ez egy hubavadásztól ^^o hehe...szóval nagyon köszönöm! :)...

Nicky Graceheart írta...

Szia!

Tudom, régen írtam, bocsi. :S De szorgalmasan végig olvastam az összes fejezetet. :D
Na szóval. Az egész történet kezd egyre érdekesebb lenni, ami már kb lehetetlen. :D

Régen volt már Matt szemszöge. De most végre összefutnak a szálak. Szóval az anyja ismeri Fredet... és Jackson Fields itt dolgozik... És ugye most már hamarosan találkozik Matt meg Sam?
Nagyon jó lett; várom a következőt, és megpróbálok írni kommentet ahhoz is! :)

Nickyy.

hhhhh írta...

Szia! Nagyon jó volt! : ) Az a paradicsomos rész! :P Jó, hogy nem verte ki belőle a szuszt! xD Hát, igen, Fredre én is nagyon kíváncsi vagyok! ^^ Van egy halovány sejtésem, hogy ki lehet az, de lehet, hogy rosszul gondolom! :D
Nagyon tetszett, puszi

Bells írta...

Ohh, hát először is köszi az ajánlást!:D
Egyáltalán nem bánom, hogy Iza lett a Bellsből, ezért is írtam, tudod, hogy nem ragaszkodom..:)
Tudtam, hogy nem kell majd csalódnom.. nagyon jól összekötötted a dolgokat!
Várom a folytatást! ;D

hullócsillag írta...

Örülök, hogy tetszettek, Nickyy. Semmi gond, csak rég hallottam felőled :)...én is jelentkezem majd nálad ;)...és igen hamarosan Matt és Sam is összefutnak...no az is vicces rész lesz :P...az is egy a sok közül, ami már a kezdetektől a fejemben van :)...

Köszi, Vivika!! No, majd ezt kifejted nekem bővebben :P...kíváncsi vagyok az elméletedre :P...

Bells, köszi, reméltem, hogy tetszik majd :)...bár Iza még eléggé háttérben van, de majd valahogy előtérbe varázsolom ;)...legalább egy kisebb szerepe legyen :)...

Köszi lányok, igyekszem a következővel is kedvetekre tenni :P...

Puszii

Névtelen írta...

áh dejó olyan aranyos ez a Matt :$ :)
én személy szerint örülnék több Matt-es szemszögnek is :)
nagyon jó lett gratulálok és siess a frissel :)

hullócsillag írta...

Kedves Névtelen hozzászóló, köszönöm :)...
Lesz majd több Mattes szemszögből is, de itt az elején még nem hangsúlyos az ő oldaláról a dolog :)...később majd mindenkiből lesz, meg is unjátok :P...najó, remélem azt azért nem :)...
A friss meg gyünni fog, hamarabb, mint legutóbb ígérem :)...

Querida írta...

Tűkön ülök, de legalább több tucaton :). Tudom én, hogy az írás művészet, és egyetlen fejezetet sem szabad összecsapni, de... nem lehetne kicsit... hmm... gyorsabban? A rajongók szelleme éhezik, te lány!

hullócsillag írta...

Ó, ez igazán hízelgő drága Queridám, és próbálkoztam is, de valahogy nem ment, pedig az ötlet már zsebben, csak valahogy nem úgy jön ki, ahogy szeretném...no meg a másik, hogy végre vannak munkáim, így kicsit kevesebb az időm is. Ma fél ötkor keltem és most értem haza, holnap is hatkor kelek max és nem tudom mikor érek, de ígérem igyekszem...
Ma viszont ellopták az összes ruhám és a fekete converse light tornacipőm, ahol dolgoztam...szóval nem vagyok túl jól...az a cipő volt az egyetlen lapos, esőben is hordható cipőm így most gázban vagyok...kis időt kérek csak...puszi :)...

Kemra írta...

Szia!
Most találtam ide, nagyon tetszik a történeted. Kellemes, és egyszerre izgalmas az olvasása.
Remélem azért bevallhatom AliceCullin blogjának köszönhetően találtam ide, és hát... Nem volt semmi az a szópárbaj, mármint én nem ezt vártam volna tőle. De most nem is ezt akartam mondani, sőt még csak meg sem akartam említeni:S...
Szóval csak annyit akarok ezzel a hablatyolással mondani, hogy tetszik a történeted, és várom a folytatást:)
Ja, és ha nem baj kitettelek a blogjaimra, ha van kedved vagy időd, nézz be (csak így zárójelben megjegyzem, ezek a történetek egyike sem Alkonyat "változat" - amiért sokszor nem is olvasnak, de engem ez nem zavar:)
persze csak, ha van időd és kedved:)
Puszil: Kemra

hullócsillag írta...

Szia Kemra!!

Nagyon örülök neked! Vicces, hogy pont Alicetől találtál rám, legalább ennyi értelme volt az egyébként felesleges csatának :)(utólag már belátom, hagyni kellett volna a fenébe)...
Szóval nagyon örülök neked, és ígérem be fogok nézni, amint kicsit több időm lesz :)...egyébként én alig olvasok Twilight ficet...nem szeretem őket annyira...szóval máris vonzó a műved ;)...még holnap is dolgozom, így csak a hétvégén tervezem megírni a friss fejit, meg elolvasni, amivel lemaradtam :)...még egyszer örülök, és köszönök mindent :)...

Zora Kilbone írta...

szia!

Micsoda fordulat. Igazán meglepett, de nagyon tetszett. Alig várom, hogy végre már Sammel is találkozzon Matt :)Jó lett mint mindig. :)Kicsit rövid, de az nem baj. Így is nagyon izgalmas volt. Kíváncsi vagyok, az anyja mért akadt ki azon, hogy egyedül ment a házhoz? Hm. Ez nagyon érdekes volt. Várom a folytatást :)

Kígyófi Káinné írta...

Tisztelt Blogíró!

Elnézést kérünk a zavarásért,főleg azért hogy spamelünk a blogodban csak ezzel a kis levéllel szeretnénk felhívni a figyelmünket magunkra. Igyekszünk úgy körlevelezni, hogy mindenhova egyszer írjunk, ha másodszor is előfordult szíves elnézésedet kérjük és nyugodtan szólj ránk!

A blogunk szeretné kultbloggá kinőni magát, ami tudjuk kemény munka, de 8 igencsak aktív szerkesztő van rajta az ügyön, a blog napi szinten frissül!

Különböző stílusban, különböző témákról írnak, így mindenki megtalálja a helyét és önmagát, színessé válik a cikk kavalkád, hiszen nem mind vagyunk egy véleményen (ezért sok vita cikk is születik).

Ha megnyertük a tetszésedet gyere bátran, légy folyamatos olvasó és terjessz minket!

Témék dióhéjban: Zene, film, könyv , ajánlók, művészek, költők írók, orvosi cikkek, mutációk, betegségek, életmód-tanácsadás, kutatások, horror és még ezoterika,okkultizmus, filozófia, érdekességek és Istenkeresés is megállja a helyét (normális keretek közt). Ezek mellett a készítők vicces képregényekkel is szolgálnak.

Szeretnénk alternatív fiatalok körében elterjedni és jóra és hasznosra tanítani őket. Nem támogatjuk az öngyilkosságot és semmilyen önpusztító cselekményt. Nem buzdítunk senkit sátánizmusra (bár volt róla szó, de csak ismeretterjesztő cikként) ,a témák az írók saját kedvenceiből és érdeklődési köréből áll csupán amit próbálnak minél kevésbé negatívabb kontextusban előadni.

Gyere és less meg miket, ha zavartunk pedig még egyszer elnézést, nem fordul elő többet! Üdvözlettel a:

M.A csapata

(E)Dyna írta...

Szia!
Elolvastam a "lemaradásomat".
Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok már Fredre!
Van tippem , de téged ismerve még a közelében sem lehetek az igazságnak!
Elszomorít , h "elvesztetted" a következő fejezetet... :((

hullócsillag írta...

Köszi Zora, és Neked is Dyna :)...

Fred kiléte még várat magára, ahogy Emily aggodalmaskodása is...ha végre kinyögöm a következő fejezetet, akkot utána már könnyebb lesz...talán :)...Sam és Matt is lassan összefut ;)...

A történetről készült meglepetés videó, amit nagyon köszönök Tynámnak!!! :)...

Érdemes végig hallgatni!! Van hozzá felirat! Menj a view subtitles-re!